כיצד פרגולה יכולה להעלות את ערך הנכס שלכם

אחת הדרכים שיכולות להעלות את ערכו של הנכס שלכם היא הנראות שלו. להרבה אנשים חשוב מאוד עיצוב הבית, בן מבפנים והן מבחוץ, שהוא ייראה מודרני ושיהיו לו את כל החידושים והאפשרויות לקיים בו חיים נעימים ונוחים. 

פרגולה נחשבת לאלמנט שמעלה בסביבות 20% את ערכו של הנכס. לא משנה אם מדובר בפרגולה לגינה או בפרגולה למרפסת, תוספת שלה מגדילה את שטח הבית, משמשת אזור שכיף לשהות ולבלות בו, מושכת את העין, מייצרת אופי ועניין לחלל החוץ ומשדרת יוקרה. ויש לה עוד יתרונות רבים נוספים. 

אז בואו נדבר קצת על פרגולות ונראה כיצד כדאי להשקיע בהן.

מה זו בכלל פרגולה

פרגולה (בלטינית "סוכת גפנים" ובעברית "מצללה") היא מבנה ללא קירות הנסמך על עמודים בלבד, שתקרתו משמשת להצללה והוא בנוי בדרך כלל בחלל החוץ של המבנה, לפעמים בגינה ולפעמים במרפסת. הפרגולה נחשבת כיום לאחד מאמצעי ההצללה הנפוצים והמותאמים ביותר למדינה שטופת שמש כמו שלנו.

שילוב הפרגולה בעיצוב הבית

פרגולה מוסיפה לנכס שלכם שכבת יופי נוספת, צל ופרטיות והיא מקשרת בין חלל הפנים -הבית, וחלל החוץ. עיצוב הפרגולה תלוי מאוד בבחירת חומר הגלם ממנו היא תורכב, מהגודל שלה ומהסגנון של הבית שבשטחו היא אמורה להיבנות.  

הדבר הראשון שיש לקחת בחשבון הוא גודל הגינה או חלל החוץ שלכם ואליו להתאים את הפרגולה. אם מדובר בשטח קטן, בנו פרגולה שלא תתפוס את מלוא תשומת הלב. לעומת זאת, אם יש לכם שטח עצום, פרגולה גדולה יכולה להדגיש ולתחום אותו.

לאחר מכן התייחסו לסוג חומר הגלם ממנו תרצו להקים את הפרגולה. פרגולה מעץ תהיה תמיד בין העדיפויות הראשונות. אנשים אוהבים את המראה של העץ ואת החמימות והרוגע שהוא משדר. אבל עליכם לדעת שבניית פרגולה מעץ היא לא דבר זול, ושהעלות אינה מסתכמת בהקמה עצמה, אלא גם בתחזוקה שלאחריה. ועץ הוא חומר שמצריך תחזוקה שוטפת. אז מה עושים?

האמת שיש פתרון, ואפילו יעיל. עוברים לחומר הגלם הפופולרי השני – האלומיניום. מדובר בחומר גלם נוח ומהיר מאוד לעבודה, שמגיע בשלל צבעים ומרקמים, אחד מהם הוא עץ. והכי חשוב, הוא אינו זקוק לתחזוקה כלל (אלא אם אתם מחשיבים העברת מטלית לניקוי אבק מדי פעם כתחזוקה). 

שימוש באלומיניום לבניית הפרגולה שלכם, יגרום לכם להשיג את כל היתרונות של פרגולה. גם מבחינת הנראות שלה, בין אם תבחרו בעיצוב דמוי עץ או בעיצוב הייטקיסטי, וגם מבחינת העלות, שתהיה מינימלית ולא תדרוש הקצאה לתחזוקה. 

החלק האחרון שיש להתייחס אליו הוא סגנון הבית שלכם. כשאתם מתכננים תוספת של פרגולה, חשבו על כך שהעיצוב שלה חייב להיות חלק מהבית ולא תלוש ממנו. לכן, גם אם אתם ממש חושקים בפרגולה מעץ, אבל הבית שלכם בסגנון מודרני, הוא צבוע בגוונים אפורים למיניהם ויש בו הרבה אלמנטים ממתכת, לא בטוח שפרגולה כזו תתאים לכם. ולהיפך, אם הבית שלכם בסגנון שאנטי כפרי, לא מומלץ שתהיה לכם פרגולה ממתכת. 

תכנון מוקדם שמשקלל את 3 כללי היסוד שהצגנו לכם כאן, ישלב את הפרגולה באופן אינטגרלי בבית ויעלה את ערכו של הנכס באלגנטיות מירבית.  

כיצד למעשה הפרגולה מעלה את ערכו של הנכס?

  • הסיבה המיידית והכי פשוטה – השקעה חוזרת. ככל שתשקיעו יותר בנכס שלכם, כך השקעה זו תחזור אליכם. וזה כמובן מתייחס גם לתוספת של פרגולה למרפסת או לגינה שלכם. 
  • הסיבה השנייה והמובנת מאליה – כי אנחנו חיים בישראל שבה קיץ תופס את מרבית ימות השנה. זה בעצם אומר שבגלל שחם כאן, אנחנו נעדיף לשהות הרבה יותר זמן בחוץ, אבל רק אם יהיה לנו מקום נעים לשהות בו. ומה נעים יותר מפרגולה מוצלת, שכיף לבלות בתוכה בעיקר בערבים כשהשמש שוקעת. אנשים מודעים לערך המוסף הזה, ומוכנים לשלם עליו.
  • הפרגולה מספקת פרטיות. כן, על אף שבדרך כלל מדובר במבנה פתוח, ניתן ליצור בה פרטיות על ידי בניית שבכה, שתילת צמחים מטפסים או הוספת מיסוכים שונים כגון וילונות, רפפות וכד' לצד אחד של הפרגולה, זה שפונה לרחוב או לשכנים. הפרטיות הזו תעשה לנכס שלכם רק טוב.
  • היא מביאה את הטבע אליכם. נכון שלרוב מי שיש לו פרגולה, בונה אותה בגינה שלו, כך שהטבע כבר קיים, אבל הפרגולה מספקת אפשרות להוספת עוד צמחים וירוק לבית שלכם, באופן שונה ממה שקיים בגינה. היא מאפשרת לתלות עציצם וצמחים מגובה הקורות שלה, ואם יש לה גם גג, אז בין הרפפות שלו, וכך ליצור גינה אחרת ומהממת ביופיה, שאין ספק שתשדרג פלאים את הנכס שלכם.

אז זכרו, אמנם הפרגולה היא מבנה פשוט, אבל היא יכולה לשנות את המראה של כל חלל החוץ שלכם ולהפוך את החצר או המרפסת שלכם לאזור מרשים שאין ספק שלא רק אתם תאהבו, אלא גם הקונים הפוטנציאליים שלו. 

באדיבות אתר טוב תודה

כתבות באותו נושא

סטיילינג בשנת 2023 – גברים

לפני כ- 15 שנים, כשהתחלתי את דרכי בעולם הסטיילינג, היה צורך בהסברה מהו סטיילינג? מה בעצם השירות הזה ולמי הוא נועד? בשלב זה רוב הלקוחות

קטגוריותטובות נוספות

כתבות חדשות

סטיילינג בשנת 2023 – גברים

לפני כ- 15 שנים, כשהתחלתי את דרכי בעולם הסטיילינג, היה צורך בהסברה מהו סטיילינג? מה בעצם השירות הזה ולמי הוא נועד? בשלב זה רוב הלקוחות

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן